Thursday, October 25, 2012

Uusi arenguid teemasse "Kodukulud alla".Tsiteerin, nimesid ei nimeta. Sai ühe suure Mer.. nimelise firmajuhiga juttu aetud ja tehtud ettepanek just enne MASU, et riik on loll kui lauajalg ja peaks kiiresti tegema toetuse kortermajade soojustamiseks. Asi oleks igati bro - saaks CO2 kvooti, inimesed väiksemad küttekulud ja ehitusfirmad tööd. Muidugi tema väitis, et talle oleks kasu väike, sest kortermajad on sedavõrd väike klient, et neid see ei huvita aga näe aasta hiljem oligi EV idee kasutusele võetud. Igati päri, et Kredex võiks soojuspumpadele teha sama - jälle CO2 kvoot väiksemaks, inimesed odavamad küttekulud ja riik head mainet. Elektriautode kohapeal siiski Mitsu korporatsiooni suur juht irvitas eestlaste üle, et nad olid superhappy-d, kui sisse astusid paar ullikest, kes soovisid elektriautosi osta. Ta ütles otse kaamerasse, et muud EL riigid tahtsid just CO2 kvoodi eest soojuspumpasi ja sooja tootmisega seotuid Mitsu tooteid osta, neil oli tõsine probleem elektriautode müügiga ja milline taevalik kingitus - lollid eestlased ostsid lattu seisma jäänud überkalli toote ära. Olen pärast seda kogu aeg kirunud meie ministrit, et kahju et tal olid broilerist asjaajajad, no olid lollpead, miks nad ei võinud Mitsult neid soojuspumpasi osta. On mis on, kuid Mitsu soojuspumbad eestis on igati normaalsed. Lihtsamalt öeldes. Selle asemel, et osta kvoodi eest elektriautosid, mis ühe kulutatud euro kohta annavad x kwh fossiilsete kütuste energia kokkuhoidu (kokkuleppeliselt peavad elektriautod sõitma rohelise energiaga), oleks näiteks heade õhksoojuspumpadega, kui veel sätestada, et tuleb osta rohelist energiat, sisuliselt energiat juurde toodetud. Sest õhksoojuspump võtab ühe kwh elektrienergiat, paneb sellega tööle kompressori ja "pumpab" välisõhust tuppa 2-5 korda rohkem kwh kui elektrienergiat kulub. Ja arvestades meie küttehooaja pikkust ja seda et õhksoojuspumbad on igati toimivad lahendused ning Mitsubishi elektriautod on väga pika tee esimene samm, siis on igati mõistetav arusaam, et tegelikult tõmmati ikka veidi kott pähe.

No comments: