Mõlkus mõte suuremast sõnavõtust, kuid võtan ette ja teen lühidalt.
Eesti kollases meedias võtsid paar tarmukat neidu sõna, et eesti mehed on mökud ja ülbed matsid. Miks käituvad eesti mehed ülbete matsidena?
* Paljud mehed pole ülbed ja matsid, kuid neid sa ei kohta ööklubis ja kõrtsi kõige lärmakamas laudkonnas, kes sulle jooki välja teeb. Nii et, naised, vaadake ringi ja mõelge, kellega suhtlete.
* Kooliajast mäletan, et kõige suurema neidude tähelepanu pälvisid ikka ülbed, julged ja väljakutsuvalt käituvad noormehed. Järeldused tehke ise vastavalt turureeglitele. Muuseas, nohik olin ka mina ja kodukohast vaatamata püüdlustele naist leida ei õnnestunud. Suitsetajad, ropendajad ja patsist tirijad olid alati populaarsemad.
* Isa peksab, ema poputab, selline peremudel tekitabki juba lapses arusaama, et mehe jõud peabki naisest üle käima ja üleolev suhtumine oma elukaaslasesse ongi normaalne.
* Paljud naised eeldavad, et mees teeks neile välja, peaks neid ülal ja kingiks ette ja taha igasugu vigureid. Selline "mina ostan sulle asju ja sina oled minuga koos kuni jaksan sulle asju osta" suhe paratamatult viibki üleolekuni ja ülbuseni üksteise suhtes.
Järgmine väide oli, et eesti mees on möku ja saamatu. Kajastaks ka seda oma erapoolikust vaatevinklist.
* See on müüt. Kas leidub palju rahvusi, kus mehed lõhuvad puud, parandavad autot ja vahetavad majal katuse ära. Seda teemat puudutas oma pisikeses arvamusloos ka Eestis resideeruv USA ajakirjanik, kes oli sunnitud nentima, et "teen peedist pesumasina trumli" peab tihti paika. Näiteks USA-s on harjutud tellima iga töö jaoks ametimees. Jõukuse kasvuga seoses isetegemine kipub vähenema, kuid eesti mees ei karda endiselt haamrit ja mootorsaagi. Vaadake kinnituseks seda http://www.roometi.com/.
* Eesti mees on hoopis teises taustsüsteemis, kui soomlane või kuulus itaallane. Sealne lihtne treial on oma palgaga Eestis koheselt rikkur, kuid samamoodi oleks eesti mees Mosambiigis kõigi naiste ihalusobjekt, sest jaksaks süüa osta ja kitsekarja pidada. Lääne meeste ja eesti naiste annan-võtan suhtes on rahasummad kõrgemad ja panused madalamad, lihtsat toitu asendavad kallid aksessuaarid ja restoranid.
* Eesti naine jahvatab võrdõiguslikkusest, kuid kipub ikkagi eeldama, et just mees on see, kes ülal peab ja kingitusi teeb. Kui nüüd on tegemist vaesema mehega (nt õpetaja võrreldes isehakanud kipsipanijaga buumi ajal), ongi oma meest hea mökuks nimetada, kui kasukas sõbrannade omaga kriitikat ei kannata.
Viimast väidet saab illustreerida olukorraga, kus peres töötavad mees ja naine. Kui naine jääb töötuks, siis mees lubab talle, et suudab neid kahte ikkagi ülal pidada. Mehe sõbrad kiidavad teda kui tragi ja kohusetundlikku ja naise sõbrannad samuti. Kui aga kaotaks töökoha mees, soovitaksid naise sõbrannad tal jalad ära raseerida ja minna sadamakaile soomlasi ootama, sest sellise mökuga ei tasu ju koos olla.
Mul pole selle vastu midagi, kui eesti naine abiellub neegriga, hiinlasega või kellega iganes, kuid enne kui hakkata laimama, võiks mõelda, miks ja kuidas on ikkagi nii.
Õnne kõigile!
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment